Sapian Sapari

Truly, Sincerely Me
Ads

Sapian – Hidup Sebenar Ku

Haiz…. kemelesetan ekonomi. Kerja terjejas, gaji dipotong, cuti yang tak seberapa dipaksa ambil, digantikan pula dengan cuti yang tak bergaji. Inilah padahnya, terlupa siapa yang Berkuasa. Walau bagaimana pun, nak ambil peluang lah ni, untuk meluangkan masa ku, hidupkan kembali, blog-blog yang dah lama mati. Ingat lagi, masa tu pakai blogspot lah, pakai www.sapiansapari.s5.com, semua free. Bila klik pula, masih ada lah. Thanks to beloved wife, rajin sangat, bantu buat ni semua.

Dulu, semua nak “dump-into-1 site”. Sekarang, modalkanlah sikit. Bayar tetap bayar, tapi nak jadi lebih teratur, terpaksalah. Untuk hidup dunia perniagaan, terpaksalah beli domain yang lain. Taklah campur aduk. www.medialite.com.sg Yang ini, lebih mahal dari .com sebab .com.sg, tapi untuk sapiansapari.com takpelah. Ada 2 watak lagi, Zan Sofiyan & Sapian.

Dunia lakonan, dunia muzik, dunia radio, semua tu cari duit je. Kerjalah katakan. Jadi, si Sapian ni siapa? DJ hantu ke, pelakon bara tu ke, DJ bawa blok ke, ejen rumah ke, haiz… macam-macam dia nak buat, janji boleh datangkan rizki.

Dah biasa hidup susah dengan orang yang tak pernah hidup susah kan lain? Untuk yang tak biasa tu, bila ekonomi jadi dahsyat macam ni, boleh demam terperanjat.

Post Metadata

Date
January 26th, 2009

Author
admin

Category

Tags

9 to “Sapian – Hidup Sebenar Ku”


  1. Nizam Neti says:

    Sabar je bro….sedangkan kiter amek exam skolah kadang2 susah….apetah lagi ujian Allah.

    Have faith….will catch up with u soon!

  2. admin says:

    Thanks Bro, masa-masa beginilah, teman-teman perlu ingat-mengingatkan. :)

  3. Bidadari says:

    Everybody feeling the pinch…pelan-pelan kayuh…kehidupan satu perjuangan..ada pasang surut….janji halal.

  4. ms_detector19 says:

    Biasalah.. lumrah hidup, namun ingatlah bahawa Allah Taala tidak akn menguji hambanya melebihi ape yg termampu.. tempun dan berusaha, berdoa dikuniakan kesihatan kerana itulah kekayaan sebenar seotang insan.. ape yg ade, bersyukur supaya berkat itu ade..

    tapi yg peliknye, sy ni masih ragu2…
    betul ke awk ni dah kahwin..?? mcm pcaye, mcm kureeenng pcaya pn ade.. hahaha.. jan marah!

  5. ms_detector19 says:

    Biasalah.. lumrah hidup, namun ingatlah bahawa Allah Taala tidak akn menguji hambanya melebihi ape yg termampu.. TEMPUH dan berusaha, berdoa DIKURNIAKAN kesihatan kerana itulah kekayaan sebenar SEORANG insan.. ape yg ade, bersyukur supaya berkat itu ade..

    tapi yg peliknye, sy ni masih ragu2…
    betul ke awk ni dah kahwin..?? mcm pcaye, mcm kureeenng pcaya pn ade.. hahaha.. JGN marah!

  6. Kak Ogy says:

    Hai Zan..apa nak buat..biasalah tu..yang penting anda ingat diri sendiri..apa kata orang tu..’sendiri mau ingat’..kalau tak nak ingat masuk aje chalet kat Hougang..he..he..gurau je jangan marah..lama tak gurau dengan anda..hidup kalau selalu serius..cepat tua..

  7. obatman says:

    beb!the whole world susah!!but @least we dont fall under 10.000 in s’pore n 50 million in the world who r jobless n loitering the street’s………its a nice night 2nite…

  8. kak j says:

    Betul tu zan, selagi usia muda masih upaya dan mampu buatlah apa2 pekerjaan asalkan halal untuk menyara keluarga. Bukan senang nak jadi ketua keluarga dek!! Akak suka rancangan hari sabtu zan dgn abg I sungguh menghiburkan. Syabas!!!

  9. encik salim says:

    Zan apajua pekerjaan saat ini kita harus kuatkan semangat dan keyakinan yang penting kita masih ada rezeki untuk bawa pulang untuk keluarga berbanding dengan orang lain yang ketika ini masih sukar untuk mendapatkan sesuap nasi bagi meneruskan hidup.Saya yakin satu hari nanti anda pasti diberikan pekerjaan secara tetap bersama mediacorp yang penting anda harus iklaskan diri anda kerana janji Allah itu benar bagi siapa selalu bersyukur nascaya akan aku tambah nikmat baginya.wallahuallam amin.



Leave a Reply